Live Nation presenterer:
IGORRR
IGORRR INNTAR VULKAN ARENA MED 3 SUPPORTBAND!
Med 2017s «Savage Sinusoid» viste Igorrr seg som en unik musikalsk kraft, et velfortjent rykte som virkelig festet seg etter utgivelsen av «Spirituality and Distortion» i 2020. Igorrr slår sammen sjangere som spenner fra death og black metal, til breakcore, balkan, barokk og klassisk musikk. Dette gjøres på en måte som er like ukonvensjonell og uforutsigbar, som den er spennende, og «Spirituality and Distortion» viser en imponerende bredde innenfor både følelser og lydbilde. «Getting stuck in only one emotion is very boring to me; life is a wide range of emotions – sometimes you’re happy, sometimes you’re sad, angry, pissed off, nostalgic or blown away,» forteller Gautier Serre. «Life is not only one color. These 14 tracks are a journey through different states of mind I’ve been through.»
En sterk påvirkningskraft var også tradisjonell østlig musikk, som er en fremtredende del av albumet. «No idea where it comes from, but the colors of those sounds inspired me a lot. It’s something I’ve been extremely attracted to. Those sounds have a real deepness in the emotional range, and combined with heavy music, it’s something which took me very deep into myself, and which pushed me into doing tracks like «Downgrade Desert», «Camel Dancefloor», «Himalaya Massive Ritual» or «Overweight Poesy».» Ved å fly inn spesialmusikere var det mulig å oppnå denne visjonen, og til tross for manglende selvtillit i starten klarte Serre å følge instinktet sitt og se hvor ideene førte.
Kveldens support: Amenra, Der Weg Einer Freiheit og Hangman’s Chair
Amenra:
Colin og resten av bandet har flere ganger fortalt at albumene deres ble født ut av en opphopning vanskeligheter i deres egne privatliv. Når de jobbet med De Doorn derimot, var det ikke noe spektakulært plagsomt på gang. «It didn’t feel like a mass,» sier Colin. «It’s a whole different thing. There’s a lot more storytelling, a lot more clean, acoustic parts, Caro is a big part of it too. Despite the Masses, we are not really a concept album kind of band. We just write and we never really know where it will end up. In this case, a lot of the music was written during the last two or three years, most of it was written in function of the fire rituals we did in our country.»
Der Weg Einer Freiheit:
De progressive, avantgarde black metal-eksperimentalistene, Der Weg einer Freiheit, har brutt grensene mellom sjangere siden de ble dannet tidlig i 2009. Med sitt femte album, «Noktvrn», utvider tyskerne sinnet og perspektivet til sin stadig økende fanbase. Dette på samme måte som de pusher seg selv gjennom hele album-prosessen. Fans har vært vitne til bandets krumspring og utvikling gjennom en årrekke, fem album, én EP og live-innspillinger. Der Weg einer Freiheit har eksistert og blomstret i løpet av denne tiden, men å bygge videre utover den selvtitulerte debuten var ikke en del av gitarist, vokalist og mastermind Nikita Kamprads opprinnelige plan.
Hangman’s Chair
Hangman’s Chair ble dannet i Paris i 2005 og er et av de mest unike rocke-doom-bandene for tiden. De har funnet og finjustert sin unike lydsignatur, et sted i krysningspunktet mellom Type O Negative, Life Of Agony og Sisters of Mercy, for å nevne noen. Hvert album henter sin styrke og essens fra bandmedlemmenes egne livserfaringer, som de alltid skriver om med urokkelig ærlighet. Enten det er tap av bandmedlemmer, overdoser eller vanskelighetene ved å bo i forstaden til Paris. Alle de menneskelige følelsene resonerer i hver av sangene, mens de omfavner mørket og forvandler det til noe vakkert, tungt og melankolsk. Etter 5 studioalbum og en håndfull EP-er, er Hangman’s Chair nå aktuelle med sitt sjette studioalbum, «A LONER». Dette er deres første plate utgitt på det tyske plateselskapet NUCLEAR BLAST. Temaet er ensomhet i alle former, og plata har et tydelig avtrykk av det som gjør Hangman’s Chair-musikken unik. Det suger deg rett og slett inn fra første lytting.